Una dintre metodele de frauda online consta in telefoane sau mesaje primite de la falsi reprezentanti ai bancilor, care vor incerca sa te convinga sa le dai datele personale si parolele cardurilor sau aplicatiilor bancare.

Iata cum are loc o frauda de acest fel, conform informatiilor transmise de Garanti BBVA:

„Dorim sa iti atragem atentia asupra unui tip de frauda cu care ne intalnim tot mai frecvent in ultima perioada: frauda prin impersonare/falsificare a numarului de telefon (spoofing).

Cum funcționează?

O persoană te contactează și se prezintă ca fiind angajat Garanti BBVA România și, sub diferite pretexte, încearcă să obțină de la tine date cu caracter personal (User și Parolă Serviciul de Internet/Mobile Banking, cod de autorizare, număr de card, data de expirare card, CVV, act de identitate, scanare facială) sau chiar acces la dispozitivul personal prin programe de tip „control la distanță”.

Cu ajutorul falsificării ID-ului apelantului, infractorii pot face să pară că apelurile lor telefonice provin de la un anumit număr de telefon care aparține Garanti BBVA România.

În astfel de cazuri, fii vigilent și:

  • acordă o deosebită atenție la limbajul persoanei care vă contactează, în majoritatea cazurilor aceștia au accent moldovenesc;
  • verifică mereu cu atenție adresa de e-mail de la care ai primit link-ul și nu accesa link-urile din interiorul mesajelor/email-urilor provenite de la persoane/domenii ce nu îți sunt cunoscute;
  • nu furniza date cu caracter personal și financiar, Garanti BBVA România nu o să îți solicite niciodată astfel de informații telefonic/e-mail/SMS;
  • nu transfera bani către persoane necunoscute, indiferent de motivul pentru care ți se solicită acest lucru;
  • nu oferi niciodată acces la dispozitivul personal, prin programe de tip „control la distanță”, și nu numai, altor persoane;
  • verifică întotdeauna autenticitatea apelurilor cu Banca, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă ți se solicită date cu caracter personal;
  • în cazul în care ai furnizat date cu caracter personal/financiar, contactează de urgență Banca.

În cazul în care depistezi o situație suspectă sau crezi că ești victima unei fraude te rugăm să ne contactezi la:

  • Serviciul de Relații Clienți: 0800 80 1234 (apel gratuit din orice rețea de telefonie fixă); 021 200 94 94 (număr cu tarif normal). Serviciu disponibil zilnic între 9:00 și 22:00″
Scrie un comentariu

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.




    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!