„Daca ma suna cineva de la BCR si imi cere datele personale, trebuie sa i le dau?”
RASPUNS
Stimata doamna,
Din cauza raspandirii fraudelor online, este bine ca inainte de a oferi orice infomatie personala sau ale conturilor si aplicatiilor bancare, sa va asigurati ca cine va suna este, intr-adevar, un angajat al BCR.
De aceea, daca nu sunteti sigura ca cel care va suna este de la BCR, inchideti telefonul si sunati chiar dumneavoastra la numele de contat ale BCR, *2227 sau +4021.407.42.00, pentru a vedea despre ce este vorba.
Iata si cateva sfaturi transmise clientilor de catre BCR, cu privire la tentativele de frauda:
„Nu da curs solicitarilor primite prin e-mail sau telefon (SMS/WhatsApp) venite din partea unor persoane care pretind ca sunt reprezentanti ai BCR prin care ti se cere accesarea unor link-uri si transmiterea datelor personale, datelor de pe card si codurile de autorizare, userul si parola de conectare la aplicatia George sau iti solicita efectuarea unor transferuri de bani.
BCR nu iti va transmite prin e-mail link-uri pentru actualizare de date si nici nu iti va solicita respingerea/autorizarea unor tranzactii prin accesarea de link-uri din mesaje SMS sau e-mail. De asemenea, operatorii BCR nu vor solicita niciodata coduri de semnare tranzactii sau initierea de tranzactii de test care sa necesite autorizare din partea clientului.
In cazul in care observi in conturile tale tranzactii pe care nu le recunosti sau ai fost victima unei fraude, te rugam sa informezi BCR, la *2227 sau +4021.407.42.00.”
Va rog sa reveniti la mine, daca aveti nevoie de ajutor in relatia cu BCR.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Intreababanca.ro