Ce pot face bancile în cazul in care sunt alertate de către clientul ce a fost fraudat (Daca banii au ajuns la atacator, iar acesta i-a retras de la bancomate sau i-a trimis în portofele electronice)?

RASPUNS oferit de Ionuț Chiriac – Chapter Lead Customer Journey, divizia Payments, la ING Bank:

  • Încearcă să blocheze sumele în cazul în care mesajele de plata nu au plecat din bancă
  • Încearcă să contacteze banca beneficiarului implicată în tranzacție și trasmite mesaje specifice de blocare și retur a sumelor
  • La nivelul fiecărei scheme de plăți sunt dezvoltate mecanisme prin care sunt notificate băncile partenere despre fraude și sunt cerute fondurile înapoi
  • Clienții care sunt implicați în scenariile de frauda sunt raportați către autoritati și sunt marcați în sistemele proprii ale băncilor pentru a nu mai putea utiliza conturile în alte fraude.

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.




    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!