„Buna ziua .Daca mă puteți ajuta cu o problema as fi foarte recunoscătoare .Am trimis un mesaj băncii Libra Internet Banking în legătură cu poprirea ilegală pentru contul in care primesc indemnizația/alocația copilului iar aceștia mi-au spus că pot scoate banii doar de la ghișeu desi am documentele justificative (adeverință indemnizație/alocație copil/extras de cont bancar ) și doresc deblocarea cardului in care sursa venitului este doar indemnizație/alocatia copilului.Multumesc anticipat”
RASPUNS
Stimata doamna,
Intr-adevar, alocatia copiilor nu poate fi poprita, insa din indemnizatia pentru cresterea copilului se poate retine o treime, in cazul unei popriri, sau cel mult jumatate, daca aveti doua sau mai multe popriri, conform prevederilor legale.
De aceea, Libra Bank a trebuit sa va retina din indemnizatie cota prevazuta de lege, conform precizarilor furnizate de banca:
„Băncile au obligația legală de a indisponibiliza sumele ce fac obiectul popririlor pe conturile clienților. Această indisponibilizare se realizează prin blocarea tuturor conturilor iar eliberarea sumelor neafectate de popriri se face prin identificarea exactă a naturii sumelor primite în cont și a sumelor ce urmează să fie retrase, în baza documentelor justificative pe care clientul are obligația să le prezinte.
Potrivit legii, banca are obligația să vireze sumele poprite către executori, iar sumele ce nu se supun popririi rămân la dispoziția clienților și pot fi retrase prin ordine de plată ințiate la ghișeu sau prin Internet/Mobile Banking, după verificarea tipurilor de încasări sau natura sumelor ce urmează să fie retrase.
La momentul înființării popririi, banca informează în acest sens, prin e-mail și SMS, clientul respectiv și îi oferă toate detaliile privind poprirea, soldul contului, tipurile de încasări ce intră sub incidența popririi (totale sau parțiale), precum și principalele categoriile de venit neafectate de poprire.
Totodată, clienții sunt informați în legătură cu modalitatea de deblocare a conturilor – care se poate face fie prin plata integrală a popririlor, fie în momentul primirii de la executor a adresei de sistare a popririlor.
De asemenea, clienții ale căror conturi sunt afectate de popriri primesc în toate sucursalele băncii tot suportul și toate informațiile necesare, pentru a înțelege cât mai bine legislația în domeniu și opțiunile pe care le au la dispoziție.
Având în vedere cele menționate mai sus, precizăm că în cazul semnalat de dumneavoastră, clienta a primit notificarea privind poprirea conturilor, iar ulterior, aceasta a transmis băncii faptul că urmează să primească venituri nesupuse popririi și că dorește să îi fie deblocate conturile și oprită poprirea. Motivul invocat de clientă a fost că respectivele venituri sunt excluse prin lege de la poprire. Având în vedere că unul dintre aceste venituri reprezenta indemnizația de creștere a copilului, care, conform Art. 20 din OUG 110/2010, poate fi executată silit, în cota indicată de lege, pentru orice tip de datorie, solicitarea clientei nu a putut fi îndeplinită.
Când clienta s-a prezentat într-una dintre sucursalele băncii, angajații au efectuat verificările necesare, iar clientei i-a fost pusă la dispoziție integral alocația copilului, precum și procentul din indemnizația de creștere a copilului rezultat după reținerea cotei legale.
Precizăm că, în acest caz, Banca a respectat întocmai atât prevederile legale, cât și procedurile interne în privința popririlor.”
Va rog sa reveniti, daca aveti nevoie de ajutor cu poprirea cardului la Libra Bank.
Cu stima,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Intreababanca.ro