CEC Bank poate inchide din proprie initiativa contul unui client in mai multe situatii, precum:

  • contul nu a fost folosit timp de 1 an;
  • in cazul unei fraude;
  • daca nu sunt actualizate datele personale;
  • daca banca nu primeste informatiile solicitate privind identitatea clientului;
  • cand clientul afecteaza reputatia bancii, inclusiv prin activitati ilegale;
  • in cazul dizolvarii firmei;
  • cand se inregistreaza incidente majore de plati;
  • in cazul unui eveniment negativ, precum o procedura judiciara impotriva clientului;
  • daca a fost incalcata legislatia in vigoare de catre client sau obligatiile fata de banca;
  • cand clientul este suspect pentru finantarea terorismului sau sparea de bani;
  • daca banca nu poate verifica identitatea beneficiarului real si/sau provenienta fondurilor care intra in cont;
  • cand bonitatea clientului nu mai corespund profilului de risc al bancii

Iata prevederile din Conditiile generale de afaceri ale CEC Bank, editia februarie 2024, conform documentului publicat pe site-ul CEC Bank.

„3.2. Contul curent se poate inchide din initiativa Bancii in urmatoarele cazuri:

a) in cazul in care timp de 12 luni contul nu prezinta alta miscare decat operatiuni reprezentand comisioanele datorate si dobanda bonificata la disponibilitatile existente, soldul contului este mai mic sau egal cu 50 lei sau echivalentul in valuta ori contul a acumulat debite aferente comisionului de administrare cont si/sau a tranzactiilor ce depasesc contravaloarea soldului creditor al contului;

b) in cazul in care se constata fraude sau suspiciuni de frauda cu privire la activitatea desfasurata de catre Client, precum si cu privire la realitatea celor declarate sau a documentelor furnizate de Client;

c) in cazul in care Clientul nu furnizeaza documente si/sau informatiile solicitate de Banca prevazute de masurile de cunoastere a clientelei aplicabile sau furnizeaza date si/sau documente false, incorecte;

d) in cazul in care Clientul nu isi actualizeaza datele in termen de 30 zile de la modificarea acestora sau in termen de 60 zile de la data notificarii de catre Banca in acest sens;

e) in cazul in care, pe perioada derularii relatiei de afaceri, Clientul nu poate proba prin informatii sigure identitatea titularului, a reprezentantilor legali sau a beneficiarului real al contului sau a fondurilor, in vederea confirmarii / verificarii acestor informatii, ulterior solicitarii efectuate de catre Banca in acest sens;

f) in orice caz in care relatia de afaceri depaseste apetitul intern de risc al Bancii, inclusiv a riscului reputational, prin identificarea de informatii negative serioase, inclusiv participarea in activitati ilegale;

g) in cazul in care la efectuarea consultarii RECOM de catre Banca, Clientul apare ca fiind radiat din evidentele Oficiului Registrului Comertului ca urmare a dizolvarii societatii, Banca va inchide contul fara a notifica Clientul;

h) in cazul existentei unui numar repetat de incidente majore pe numele Clientului, asa cum sunt ele definite de
reglementarile BNR in vigoare (ex.: incidente de plati majore, raportate de Banca, cu cecuri, bilete la ordin, cambii, datorii fata de Banca);

i) in cazul in care se produce un eveniment sau intervine o circumstanta (ex.: proceduri judiciare, arbitrale sau
administrative initiate impotriva Clientului, procedura de dizolvare, producerea unor incidente legate de comportamentul Clientului in incinta Bancii etc.) care, in opinia rezonabila a Bancii, genereaza risc reputational sau juridic pentru Banca;

j) in cazul in care Clientul nu isi indeplineste obligatiile fata de Banca sau daca a incalcat legislatia in vigoare;

k) titularul/imputernicitul contului apare in una din listele publicate pe lista oficiala a M.A.E., fiind suspect de savarsirea sau finantarea actelor de terorism;

l) in situatia in care, dupa deschiderea unui cont, apar probleme legate de verificarea identitatii beneficiarului real si/sau de provenienta fondurilor, care nu pot fi solutionate, Banca va inchide contul si va restitui banii sursei de la care i-a primit, cu respectarea tuturor obligatiilor instituite prin legislatia privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, in cazul in care aceste informatii nu pot fi obtinute;

m) sursa fondurilor nu poate fi corect identificata sau declaratiile date de catre Client nu sunt conforme cu realitatea in raport cu activitatea tranzactionala sau sunt date in mod batjocoritor;

n) Clientul se face vinovat de utilizarea necorespunzatoare a instrumentelor de plata, inclusiv de emitere de cecuri fara acoperire sau de emitere de cambii si bilete la ordin care nu au fost onorate la scadenta;

o) in cazul in care, pe parcursul relatiei de afaceri, bonitatea Clientului/activitatea derulata nu mai corespund profilului de risc al Bancii si /sau prezinta riscuri considerate de Banca ca fiind inacceptabile;

p) Clientul nu coopereaza cu Banca si nu prezinta, la solicitarea Bancii, documente care sa permita acesteia
verificarea datelor si informatiilor furnizate de Client, documente justificative ale tranzactiei, inclusiv verificarea sursei fondurilor implicate in activitatea Clientului;

q) Clientul nu respecta prezentele Conditii Generale de Afaceri ale Bancii.

3.3. In toate cazurile mai sus mentionate, Banca poate bloca toate conturile clientului si poate restrictiona accesul Clientului la servicii, inclusiv servicii online, in cazul in care nu mai sunt indeplinite cerintele de cunoastere a clientelei sau ca masuri adoptate pentru prevenirea/ combaterea/ inlaturarea oricaror riscuri la care Banca ar putea fi expusa ca urmare a desfasurarii relatiei de afaceri cu Clientul, precum riscuri legale, de frauda, de spalare a banilor sau de finantare a terorismului, operationale, de conformitate, reputationale sau de incalcarea a regimurilor sanctionatorii nationale sau impuse de Uniunea Europeana, Organizatia Natiunilor Unite, SUA sau Marea Britanie.

In acelasi sens, in cazul identificarii unor riscuri semnificative privind desfasurarea relatiei de afaceri cu Clientul, Banca poate inchide conturile fara a fi necesara notificarea prealabila, cu instiintarea ulterioara imediata a Clientului, fara a fi necesara respectarea vreunui termen sau indeplinirea vreunei formalitati prealabile si fara interventia unei instante judecatoresti.”

Scrie un comentariu

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.




    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!