Clientii bancilor si IFN-urilor pot sa-si rezolve rapid si gratuit problemele, prin intermediul Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor Bancare (CSALB).
Cine se poate adresa CSALB si cu ce probleme?
Iata raspunsurile sunt oferite de aceasta institutie:
Oricine are sau crede că are:
- rate considerate de către consumator ca fiind mărite de comerciant în mod abuziv;
- comision de monitorizare credit, alte comisoane de risc considerate de consumatori ca fiind abuzive;
- creditul declarat ca fiind scadent anticipat, fără respectarea condițiilor contractuale;
- clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea unor dobânzi penalizatoare;
Sau dacă vrea:
- returnarea comisionului de administrare care – în percepția consumatorilor – a fost reținut în mod nejustificat;
- eliminarea comisioanelor lunare de urmarire și de administrare;
- restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor, în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor;
- radierea înregistrărilor din biroul de credit.
Sau dacă aveți și alte nemulțumiri față de banca sau IFN-ul cu care aveți un contract.
Dar mai întâi trebuie să vă asigurați că:
- vă adresați CSALB ca persoană fizica și aveți o nemulțumire legată de o relație contractuală cu un comerciant, bancă sau IFN.
- înainte de a formula o cerere Centrului nostru, ați încercat să rezolvați diferendul direct cu comerciantul. Faceți dovadă că ați înregistrat o cerere la comerciant și ați încercat o negociere cu acesta, chiar dacă v-a răspuns sau nu în termenul de 30 de zile. Păstrați copia solicitării cu număr de înregistrare pentru a o atașa ulterior la dosarul depus la CSALB.