Ștergerea restanțelor din Biroul de Credit se poate face doar în anumite condiții, precum lipsa notificării prealabile primită de la bancă sau IFN, existența unor informații greșite sau expirarea perioadei de stocare a datelor, de 4 ani, conform informațiilor publicate de Biroul de Credit:

„Datele inregistrate la Biroul de Credit se pot sterge atunci cand:

  • Expira perioada de stocare a datelor. Stergerea se face in mod automat de catre Sistemul Biroului de Credit;
  • Datele au fost prelucrate cu nerespectarea prevederilor legale. In acest caz, stergerea datelor se va face, la cererea intemeiata a persoanei vizate, de catre Participantul care le-a inregistrat;
  • Biroul de Credit si/sau Participantii sunt obligati prin lege sa stearga datele inregistrate.”

Este bine de știut că băncile și IFN-urile trebuie să-și notifice clienții cu cel puțin 15 zile înainte de a-i raporta la Biroul de Credit, astfel încât aceștia să-și poată achita restanțele.

În caz contrar, se poate cere băncii sau IFN-ului ștergerea restanțelor, dat fiind că datele au fost prelucrate cu nerespectarea prevederilor legale.

De asemenea, băncile și IFN-urile sunt obligate de legea contractelor de credit (OUG 50/2010) să-și ajute clienții să-și achite datoriile. (Vezi aici detalii).

Scrie un comentariu

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.






    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!