„Am fost victima unei fraude am instalat o aplicatie prin care mi s au furat datele personale si s au facut doua tranzactii neautorizate de mine in doua conturi, am anuntat banca si politia dar banii nu s au mai gasit in cele doua conturi fiindca sau cumparat cryptomonede…au trecut 4 luni si nu am primit nici un raspuns oficial din partea bancii si politiei. Credeti ca mai pot recupera banii?…va multumesc”, întreabă o cititoare.
RĂSPUNS
Stimată doamnă,
Dacă au fost făcute tranzacții neautorizate de dumneavoastră, printr-o fraudă, atunci banca ar trebui să vă despăgubească pentru pierderea banilor.
Dacă vi s-au furat datele personale și ale contului bancar fără să știți și nu le-ați transmis de bună voie escrocului, banca ar trebui să-și asume responsabilitatea pentru această fraudă.
Pe de altă parte, este posibil ca și dumneavoastră să aveți o parte din vină, pentru că ați descărcat acea aplicație necunoscută, la cererea unei persoane necunoscute, ceea ce nu se face.
De aceea, sfatul meu este să faceți o reclamație la bancă, în care să cereți băncii să vă despăgubească integral sau parțial pentru pierderile suferite în urma fraudei.
În acelaști timp, cereți Poliției să vă informeze cu privire la stadiul anchetei, pentru a-i prinde pe escroci și să vă fie recuperați banii. Este obligația Poliției să vă raporteze situația anchetei și modul de (ne)rezolvare.
Vă rog să reveniți cu răspunsurile primite de la bancă și de la Poliție, pentru a vă ajuta să rezolvați problema fraudei.
Cu stimă,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Intreababanca.ro
Va multumesc din suflet…politia spune ca nu am voie decat cu acordul procurorului sa vad dosarul si banca nu mi a dat nici un raspuns pana acuma…credeti ca ar trebui sa mi caut un avocat sau sa astept raspunsul oficial al bancii?
Asteptati mai intai raspunsul bancii, pe care ar trebui sa-l primiti in maxim 30 de zile, apoi reveniti.