Dacă aveți o problemă cu banca sau IFN-ul pe care nu o puteți rezolva sau nu sunteți mulțumit de soluția primită, puteți apela gratuit la CSALB (Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar).
Puteți lua legătura cu CSALB, astfel:
- prin telefon, la numărul 021 94 14;
- online, pe site-ul CSALB.ro, prin completarea unui formular, la acest link;
- prin e-mail, la adresa: office@csalb.ro;
- prin poștă, la adresa str. Sevastopol nr. 24, Sector 1, București, sau personal la sediul CSALB de la această adresă.
În cât timp se rezolvă problema și cât costă?
Pentru consumator întreaga procedură este GRATUITĂ. Daca documentele sunt trimise prin Posta sau curier, consumatorul suporta taxele de transport. De asemenea, in cazul in care consumatorii isi angajajeaza un avocat/un alt reprezentant, costurile acestuia sunt suportate de ei.
Procedura durează maximum 90 de zile.
CSALB este o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public, infiintata prin Ordonanta Guvernului nr.38/2015. Scopul CSALB este de a administra infrastructura necesara solutionarii alternative a litigiilor (SAL) dintre consumatori si institutiile financiar-bancare in mod echilibrat, rezonabil, rapid si in afara instantei, prin colaborare cu experti in domeniul financiar-bancar (Conciliatori) care, in functie de procedura aleasa de parti, pot propune sau impune o solutie de rezolvare a litigiului.
Ce trebuie să facă cei nemulțumiți de relația cu banca?
- Incearca sa rezolve problema direct cu banca/IFN-ul in cauza, prin notificari/cereri/scrisori oficiale.
- Daca nu este multumit de raspunsul primit, consumatorul poate contacta CSALB.
- CSALB ii prezinta consumatorului cele 2 tipuri de proceduri SAL.
- Consumatorul alege procedura, completeaza cererea si CSALB contacteaza institutia financiar-bancara.
- Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti.
- Conciliatorul analizeaza dosarul. Poate solicita informatii suplimentare, probe etc.
- Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa.

