„Am înțeles de la Banca Transilvania că începând cu 24 noiembrie 2025 aplicația BT 24, care este o aplicație sau platformă dedicată persoanelor cu utilizare online a PC-ului, nu va mai funcționa.

(Mare greșeală din partea băncii) A fost singura aplicație cu o funcționare impecabilă față de alte aplicații mobile. A fost un ajutor considerabil pentru persoanele în vârstă și pentru cei cu probleme grave de vedere care nu pot folosi un telefon mobil din motivele menționate, la fel ca și vederea mea cu un singur ochi disponibil și o funcționalitate de doar 25%.

Nelocuind în țară, pentru a putea merge la o agenție bancară, am contactat Call Center-ul, care este un serviciu inutil al operatorilor care nu pot răspunde la întrebarea pusă doar pentru a vă informa că au luat act și o vor transmite mai departe și cineva vă va contacta. (M-au contactat după 2 săptămâni fără a putea rezolva problema).

Tot de la bancă am aflat că în loc de BT 24 va fi disponibilă doar aplicația mobilă BT Pay (care nu funcționează pe tabletă chiar dacă tableta este un dispozitiv mobil) și ceva hibrid cu funcționalitate redusă pentru PC, și anume BT Pay Web, care va funcționa pe PC dar în final pentru orice operațiune efectuată trebuie folosit și telefonul pentru validare???

Deci nu este o platformă de sine stătătoare ci trebuie să migreze mereu pe telefon. În această nouă situație ne dă și mai multe bătăi de cap în executarea operațiunilor bancare. Ce putem face în această situație, cei dintre noi cu deficiențe de vedere, fiind persoane fizice și nu „niște”.

Cu multumiri”

RĂSPUNS

Stimate domn,

Banca Transilvania a anunțat că din 24 noiembrie va fi disponibilă varianta pentru desktop a aplicației BT Pay, pe care o veți putea folosi în locul BT 24. (vedeți aici detalii)

Cu privire la folosirea telefonului pentru validarea operațiunilor în BT Pay, aceasta este o măsură de securitate utilizată de toate băncile, pentru prevenirea fraudelor.

Operațiunile bancare din platformele de internet banking, pe PC-uri sau tablete, trebuie autorizate în aplicația mobilă sau prin mesaje/cod SMS, din motive de securitate.

Este și în beneficiul dumneavoastră ca orice plată să o autorizați de pe telefonul personal, la care doar dumneavoastră aveți acces.

Într-adevăr, tehnologia și digitalizarea sunt comode, însă sunt vulnerabile la fraude, motiv pentru care nu doar băncile, ci și alți furnizori de servicii, sunt nevoiți să adopte măsuri de securitate, care fac puțin mai complicate operațiunile.

Vă rog să reveniți, dacă aveți nevoie de ajutor cu BT 24 sau BT Pay de la Banca Transilvania.

Cu stimă,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Întreabăbanca.ro
0723292899

Scrie un comentariu

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.






    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!