„Bună ziua,am avut un credit la Credius,s-a cesionat ulterior către finopro din cauza ca nu a fost plătită.
Am achitat-o integral în urma cu aproximativ 2 luni, de atunci încerc sa vorbesc și cu cei de la credius și de la finopro sa facă actualizarea în biroul de credit cum ca am plătit suma, însă nu vor. Ce este de făcut? mulțumesc anticipat.”, întreabă o cititoare.
RĂSPUNS
Stimată doamnă,
Un credit cesionat de bancă sau IFN unei firme de recuperare creanțe nu poate fi actualizat în Biroul de Credit, întrucât recuperatorii nu raportează datele clienților la Biroul de Credit.
Mai exact, doar băncile și IFN-urile sunt participanți la Biroul de Credit și pot face raportări și actualizări privind creditele.
Astfel că odată ce un credit a fost cesionat (vândut) unei firme de recuperarea creanțe, banca sau IFN-ul nu mai are date despre situația acestuia și nu mai poate face actualizarea la Biroul de Credit.
Ceea ce înseamnă că din momentul cesionării creditului de către Credius la Finopro, această informație va fi păstrată în Biroul de Credit timp de 4 ani, chiar dacă între timp ați plătit datoria.
În acest interval de 4 ani veți avea dificultăți în obținerea unui nou credit. (vedeți aici detalii privind obținerea unui credit dacă sunteți în Biroul de Credit.)
Puteți cere la Credius ștergerea restanțelor din Biroul de Credit, însă doar în anumite condiții. (Vedeți în acest articol cum se pot șterge restanțele din Biroul de Credit).
Vă rog să reveniți, dacă aveți nevoie de ajutor cu restanțele la Credius și Finopro.
Cu stimă,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Întreabă Banca