„Buna ziua! Doresca sa blochez plati catre PDFAid, cu care nu am incheiat niciun contract, doar am platit o zi pentru un serviciu , de  altfel neefectuat. Astazi mi au luat din cardul BT 49 euro, spun ei pentru prima luna. Multumesc.”

RĂSPUNS

Stimată doamnă,

Puteți bloca un comerciant (magazin) din aplicația BT Pay, pentru a nu vi se mai lua bani de pe un card Visa pentru un serviciu sau abonament, astfel:

  • În BT Pay, secțiunea „Carduri”, selectați cardul dorit;
  • Selectați „Mai multe”, apoi „Card salvat la comercianți”.
  • În „Card salvat la comercianți” veți vedea lista comercianților pe site-ul cărora ai salvat cardul în ultimele 13 luni;
  • Selectați comerciantul pe care vreți să-l blocați;
  • În partea de jos, sub informațiile privind ultima tranzacție, selectați „Blochează comerciant”.

Atenție!

Blocarea comerciantului nu se face definitiv, ci doar pentru o perioadă de 60 de luni, conform termenilor și condițiilor BT Pay, aferente cardurilor Visa (vezi mai jos).

De aceea, dacă nu doriți să mai faceți plăți către un comerciant, trebui să ștergeți cardul și din aplicația/de pe website-ul comerciantului.

Mai ales dacă este vorba de un comerciant salvat în urmă cu mai mult de 13 luni, care nu vă apare în aplicația BT Pay.

Informațiile publicate în BT Pay:

„Poți bloca comercianții unei ai salvat cardul direct din BT Pay.

Pentru a te asigura că nu se va mai solicita debitarea cardului, îți recomandăm să ștergi cardul și de pe site-ul sau aplicația comerciantului.

Dacă dorești să efectuezi plăți cu acest card, după blocarea din BT Pay, este necesar să-l deblochezi.”

Ștergerea plăților recurente

Plățile recurente reprezintă programarea automată a unor plăți care se efectuează periodic, la intervale stabilite (ex. lunar), pentru diverse servicii sau facturi. Acestea pot fi setate direct din aplicația BT Pay, conform informațiilor publicate de ÎntrebBT:

Poți vedea plățile recurente direct dinsecțiunea de “Conturi” selectând opțiunea „Plăți recurente”. 😃

Dacă vrei să ștergi o plată recurentă, trebuie doar să faci swipe și să apeși butonul aferent. E bine să știi că poți oricând să setezi o altă plată recurentă, simplu și rapid online, la efectuarea unui nou transfer.

! Poți să vezi doar plățile recurente pe care le-ai făcut în BT Pay, nu și cele pe care le-ai setat în Neo sau BT24.

Puteți contesta plata unui serviciu neefectuat

Dacă plata s-a făcut pentru un serviciul neefectuat sau un produs nelivrat, puteți face o contestație la bancă (refuz la plată), pentru a primi banii înapoi.

Vă recomand să faceți contestația luând legătura cu banca din aplicația BT, astfel:

  • apăsați pe cele trei liniuțe din partea de stânga-sus, apoi pe „Contact”, unde:
    •  puteți suna;
    • puteți scrie un mesaj prin Chat BT;
    • sau vă puteți programa într-o unitate.

Termeni și condiții BT Pay privind cardurile salvate la comercianți

Prin intermediul serviciului “Card salvat la comercianți”, utilizatorul are posibilitatea de a gestiona cardurile bancare asociate contului său, în funcție de tipul acestora:

1. Pentru cardurile VISA: utilizatorul aplicatiei BT Pay identificat ca fiind client al BT, persoana fizica majora titular de cont cu card adaugat (excluzand PF_Tichet) va putea vizualiza:

  1. In secțiunea „Card Salvat Online” lista de comerciati acceptanti in ale caror site-uri/aplicatii a salvat datele cardului pentru plati ulterioare si care pastreaza aceste informatii sub forma unui token;
  2. In secțiunea „Plati Recurente” abonamentele si platile recurente asociate cardului salvat pe site-urile comerciantilor care salveaza informatiile aferente cardului atat sub forma unui token cat si a datelor de pe card.

Informațiile privind cardul salvat in aplicațiile/pe site-urile comercianților vor fi disponibile pentru vizualizare în BT Pay în termen de maxim 48h din momentul salvării acestora.

Utilizatorii vor putea vizualiza in sectiunea „Card salvat la comercianți” cea mai recenta tranzactie din ultimele 13 luni aferentă fiecărui comerciant.

Utilizatorii nu vor putea activa, modifica sau anula din BT Pay abonamente la servicii legate de un card. Orice asemenea modificare trebuie efectuata direct pe site-ul comerciantului respectiv.

Serviciul ofera posibilitatea de bloca tranzacțiile viitoare pentru maxim 60 de luni din lista, a oricarui card salvat online la comerciantii mentionati mai sus. Blocarea viitoarelor tranzactii nu implica insa, in mod automat, si stergerea cardului emis pe contul utilizatorului de pe site-ul comerciantului.

Astfel dupa blocarea viitoarelor tranzactii pentru platile viitoare initiate pe site-ul comerciantului pentru care s-a solicitat blocarea tranzactiilor va fi necesara reactivarea platilor pentru acel comerciant din BT Pay.

Blocarea tranzacțiilor viitoare prin intermediul BT Pay în condițiile indicate mai sus nu va conduce în mod automat la încetarea relației contractuale dintre utilizator și comerciant sau la blocarea încercăriilor viitoare de debitare a contului initiate de comerciant prin intermediul unei alte modalitati de plata. În acest sens, utilizatorului i se recomandă ca ulterior blocării tranzacțiilor viitoare conform prezentei secțiuni, să procedeze la ștergerea definitive a cardului din aplicația/de pe website-ul comerciantului.

 2. Pentru cardurile MASTERCARD: utilizatorul aplicatiei BT Pay identificat ca fiind client al BT, persoana fizica majora titular de cont cu card adaugat va putea vizualiza:

  1.  In secțiunea „Card Salvat Online” lista de comerciati acceptanti in ale caror site-uri/aplicatii a salvat datele cardului pentru plati ulterioare in ultimele 3 luni si care pastreaza aceste informatii sub forma unui token;
  2. In secțiunea „Plati Recurente” abonamentele si platile recurente asociate cardului salvat pe site-urile comerciantilor in ultimele 3 luni care salveaza informatiile aferente cardului atat sub forma unui token cat si a datelor de pe card.

Pentru a solicita ștergerea informațiilor privind cardurile bancare salvate sau pentru a înceta un abonament activ încheiat cu un comerciant, este necesar ca demersul să fie efectuat prin intermediul platformei oficiale a acestuia (site web sau aplicație mobilă).

Aceste acțiuni trebuie realizate în conformitate cu procedurile stabilite de comerciant, întrucât doar prin canalele proprii pot fi identificate și procesate în mod corespunzător solicitările individuale ale utilizatorilor.

Sursa: Bancatransilvania.ro

Vă rog să reveniți, dacă aveți nevoie de ajutor cu blocarea plăților recurente de pe cardul BT.

Cu stimă,
Vasile Pop Coman
jurnalist
Întreabăbanca.ro
0723292899

Scrie un comentariu

Ai o întrebare pentru bănci sau IFN-uri? Vasile Coman, jurnalist la Bancherul.ro, împreună cu reprezentanțiI băncilor, sunt aici să-ți răspundă. Dacă ai o problemă din domeniul financiar-bancar, contactează-ne acum și îți vom oferi informațiile de care ai nevoie.


Vrei să faci parte din echipa noastră și să oferi răspunsuri la întrebări? Scrie-ne aici.






    Urmărește-ne:

    Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!