BRD închide un cont în două situații:
- dacă este inactiv pe o perioada de minim 15 luni consecutive, prin notificare adresată clientului, cu 3 luni înainte de închidere;
-
dacă sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele condiții:
• soldul Contului (sau echivalentul in moneda Contului) este sub 50 RON, limita minimă stabilită de Banca;
• inexistența oricăror operațiuni de plată în Cont pe o perioada de minim 6 luni consecutive;
• inexistența produselor/ serviciilor atașate respectivului Cont.
Informațiile publicate de bancă:
DETALII CLIENT ACTIV/INACTIV COMERCIAL
Pentru gestiunea portofoliului de clienți din perspectivă comercială, Banca aplică anumite criterii, prevăzute in Condițiile Generale Bancare, pe baza cărora un client este considerat activ sau inactiv comercial.
Clientul activ comercial este clientul care:
a) Fie a efectuat operațiuni de plata (cu excepţia celor având ca scop plata taxelor şi comisioanelor datorate Băncii/în baza unor contracte încheiate cu Banca) in ultimele 3 luni, precum: depuneri de numerar, incasări și plăți în/din cont intrabancare/interbancare, plata cu cardul, retrageri de numerar la casieriile Băncii sau cu cardul etc.;
b) Fie înregistreaza în conturile curente un sold (sau echivalent in moneda Contului) peste 100 RON, limita minimă stabilită de Bancă sau contul curent este deschis în ultimele 3 luni;
c) Fie înregistreaza în conturile de economii un sold (sau echivalent in moneda Contului) peste 0 RON, limita minima stabilită de Banca sau contul de economii este deschis în ultimele 3 luni;
d) Fie are în derulare contracte pentru constituirea de produse de economisire, încheiate de Client cu Banca sau cu alte entități din Grupul BRD;
e) Fie are în derulare contracte pentru acordarea de facilități de credit încheiate de Client cu Banca sau cu alte entități din Grupul BRD și
f) Nu înregistrează întârzieri mai mari de 90 zile la plata obligațiilor rezultate din facilități de credit contractate cu Banca sau cu alte entități din Grupul BRD.
Dacă cel puțin una dintre condițiile enumerate la literele a) – f) nu este îndeplinită, clientul este marcat în sistemele Băncii ca fiind inactiv comercial. Astfel:
– începând cu maxim a 10-a zi calendaristică de la data neîndeplinirii condițiilor enumerate la literele a) – f), Banca poate suspenda perceperea anumitor comisioane datorate de clientul care este inactiv comercial cel puțin 6 luni consecutive, precum: comisionul de administrare conturi curente/de economii, comisionul de administrare pachet, comisionul de transmitere extras prin poștă, comisionul de administrare card de debit, comisionul de administrare serviciu MyBRD SMS;
– în cazul în care Clientul este inactiv comercial pe o perioada de minim 15 luni consecutive, Banca îşi rezervă dreptul sa închidă orice cont curent (cu excepția Contului curent cu servicii de baza), precum și orice produs/serviciu atașat acestuia și să înceteze relația cu Clientul, prin notificare adresată Clientului, cu 3 luni înainte de închidere.
Banca poate relua perceperea comisioanelor mai sus menționate conform Ghidului de tarife si comisioane pentru persoane fizice în vigoare și/sau condițiilor agreate în contractele specifice, în maxim a 10-a zi calendaristică de la data îndeplinirii cel puțin a uneia dintre condițiile enumerate la literele a) – e) și f).
Banca poate închide relația cu un client, fără notificare prealabilă și fără preaviz, dacă sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele condiții:
• soldul Contului (sau echivalentul in moneda Contului) este sub 50 RON, limita minimă stabilită de Banca;
• inexistența oricăror operațiuni de plată în Cont pe o perioada de minim 6 luni consecutive;
• inexistența produselor/ serviciilor atașate respectivului Cont.
Sursa informațiilor: BRD.ro